Veelgestelde vragen
Hieronder bevinden zich de onderwerpen waar wij de meestgestelde vragen in hebben onderverdeeld. Klik op een onderwerp naar keuze om de meestgestelde vragen te bekijken.Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Wanneer je bestelling voorradig is kan Sierbestrating Jonk deze binnen 1 week leveren. Wanneer de bestelling niet voorradig is, dan zijn wij afhankelijk van wanneer het product binnenkomt. Wij streven er naar om alles binnen 1 week uit te leveren.
Wanneer een product voorradig is, hoe snel kan deze geleverd worden?
Wij streven ernaar om jouw bestelling binnen 2 tot 5 werkdagen bij af te leveren.
Hoe lang is de levertijd voor een product dat niet op voorraad is?
Dat is lastig te zeggen. Dat is afhankelijk van een heleboel factoren, zoals vraag en aanbod, zeetransport, inklaringstijd, droogtijd, productietijd etc. Wij kunnen per product vertellen wat de levertijd ongeveer is en streven er naar alles binnen 1-2 weken binnen te hebben.
Wat zijn de transportkosten voor levering in Nederland?
De transporttarieven van Sierbestrating Jonk zijn in 2 rayons opgedeeld:
Voor Rayon 1 geldt het volgende transporttarief: Bij bestedingen onder € 750,- geldt een transporttarief van € 60,00 incl. BTW.
Bestedingen vanaf € 750,- worden gratis thuis afgeleverd.
Voor Rayon 2 geldt het volgende transporttarief: Bij bestedingen onder €1500,00 geldt een transporttarief van € 125,00 incl. BTW.
Bestedingen vanaf € 1500,00 worden gratis bij je thuis afgeleverd.
Bekijk de indeling van rayons onderaan de pagina bij transporttarieven.
Voor Rayon 1 geldt het volgende transporttarief: Bij bestedingen onder € 750,- geldt een transporttarief van € 60,00 incl. BTW.
Bestedingen vanaf € 750,- worden gratis thuis afgeleverd.
Voor Rayon 2 geldt het volgende transporttarief: Bij bestedingen onder €1500,00 geldt een transporttarief van € 125,00 incl. BTW.
Bestedingen vanaf € 1500,00 worden gratis bij je thuis afgeleverd.
Bekijk de indeling van rayons onderaan de pagina bij transporttarieven.
Levert Sierbestrating Jonk ook op de Waddeneilanden?
Dat is afhankelijk van de bestelling dus dit gaat altijd in overleg. Sierbestrating Jonk levert regelmatig op Texel. Bestellingen worden dan geleverd tegen een extra transporttoeslag.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, de bestelling afhalen is natuurlijk ook mogelijk. Als je aangeeft bij welke vestiging je de bestelling wilt afhalen, dan zorgen wij dat je bestelling klaarstaat.
Kan ik toegang krijgen tot het terrein van Sierbestrating Jonk om mijn bestelling te bekijken?
Je kunt de producten van te voren bezichtigen, echter staan deze verpakt op pallets of in kratten en zijn vaak ingepakt in folie. Je ziet dus eigenlijk vrij weinig van de producten. Ook worden de producten een dag van te voren of op de dag zelf klaar gezocht, waardoor het lastig is te bepalen welke producten bij de bestelling horen. Echter ben je van harte welkom voor 'inspectie'.
Is de door mij opgegeven gewenste afleverdatum ook de definitieve afleverdatum?
In principe is de opgegeven afleverdatum ook de definitieve afleverdatum, echter is dit altijd onder voorbehoud. Er zijn factoren die wij niet in de hand hebben, zoals een kapotte vrachtwagen, file's etc. Daarom is de gewenste afleverdatum nooit bindend.
Kan ik een specifieke leverdatum aangeven?
Je kunt een voorkeursdatum aangeven. Wij kunnen echter niet garanderen dat de bestelling op deze specifieke datum wordt afgeleverd. Uiteraard zullen wij je informeren over de leverdatum en zo veel mogelijk rekening houden met jouw voorkeur.
Kan ik een tijds- of dagdeel voor de levering aangeven?
Wij kunnen helaas geen tijds- of dagdeel met je afspreken i.v.m. externe omstandigheden (zoals bijvoorbeeld drukte op de weg) waar Sierbestrating Jonk geen invloed op heeft. Je kunt ons verwachten tussen 07.00 en 18.00 uur.
Wanneer krijg ik de exacte leverdatum te horen?
Wanneer wij je bestelling hebben ontvangen, dan zullen wij contact met je opnemen om een leverdatum af te spreken.
Moet ik aanwezig zijn op de dag van levering?
In principe moet er altijd iemand aanwezig zijn om de bestelling te controleren en te tekenen voor ontvangst. Mocht dit niet lukken, neem dan contact met ons op voor een passende oplossing.
Wat als ik niet aanwezig ben tijdens de levering?
In dat geval word je bestelling mee teruggenomen en worden er extra transportkosten in rekening gebracht. De bestelling zal vervolgens opnieuw ingepland worden voor levering. Mocht je niet aanwezig kunnen zijn op de dag van levering, neem dan contact met ons op voor een passende oplossing.
Tussen welke tijden kan ik mijn bestelling verwachten?
Je kunt ons tussen 07.00 en 18.00 uur verwachten.
Wat moet ik doen wanneer ik mijn bestelling geleverd krijg?
Je moet controleren of de bestelling schadevrij en conform de pakbon die de chauffeur bij zich heeft is geleverd, vervolgens moet je diezelfde pakbon tekenen voor ontvangst.
Wat als ik onregelmatigheden (schade, tekort, verkeerde materialen etc.) constateer?
Tijdens levering:
Voordat een bestelling bij je wordt geleverd, wordt de bestelling nog een keer gecontroleerd. Mocht er tijdens het transport materialen toch beschadigen, meldt dit dan direct aan de chauffeur. Maak een aantekening op de verzendbrief, neem foto's van de beschadiging en e-mail deze binnen 24 uur naar info@jonksierbestrating.nl. Let op! Lichte "beschadigingen" zijn niet altijd een probleem. Kleine schade aan de rand of hoek van bijvoorbeeld een tegel kan voorkomen. Het is zonde om deze tegel direct weg te gooien, vaak zijn ze nog prima te gebruiken als zaag- en/of passtuk. Een krasje of breuk bij een opsluitband of vijverrand kan makkelijk worden opgevangen door de banden/randen omgekeerd te gebruiken of te zagen.
Wat wij hiermee willen zeggen is dat in de meeste gevallen kleine schade geen probleem is. Kom je toch tekort en kun je dit niet opvangen met de schadematerialen? Dan kun je de schadematerialen gratis omruilen bij een van onze vestigingen. Meldt dit wel van te voren, dan kunnen wij de tegels voor je klaarzetten. Neem altijd de schadematerialen mee. Let op! Materialen die eenmaal zijn verwerkt, zijn als zodanig geaccepteerd en kunnen achteraf nooit een reden tot klacht zijn.
Voordat een bestelling bij je wordt geleverd, wordt de bestelling nog een keer gecontroleerd. Mocht er tijdens het transport materialen toch beschadigen, meldt dit dan direct aan de chauffeur. Maak een aantekening op de verzendbrief, neem foto's van de beschadiging en e-mail deze binnen 24 uur naar info@jonksierbestrating.nl. Let op! Lichte "beschadigingen" zijn niet altijd een probleem. Kleine schade aan de rand of hoek van bijvoorbeeld een tegel kan voorkomen. Het is zonde om deze tegel direct weg te gooien, vaak zijn ze nog prima te gebruiken als zaag- en/of passtuk. Een krasje of breuk bij een opsluitband of vijverrand kan makkelijk worden opgevangen door de banden/randen omgekeerd te gebruiken of te zagen.
Wat wij hiermee willen zeggen is dat in de meeste gevallen kleine schade geen probleem is. Kom je toch tekort en kun je dit niet opvangen met de schadematerialen? Dan kun je de schadematerialen gratis omruilen bij een van onze vestigingen. Meldt dit wel van te voren, dan kunnen wij de tegels voor je klaarzetten. Neem altijd de schadematerialen mee. Let op! Materialen die eenmaal zijn verwerkt, zijn als zodanig geaccepteerd en kunnen achteraf nooit een reden tot klacht zijn.
Voor wat voor vrachtwagen moet de afleverlocatie toegankelijk zijn?
Sierbestrating Jonk heeft een uitgebreid wagenpark met kippers, allrounders met open laadbak, vrachtauto met aanhanger tot een trekker met oplegger. De lengte van de vrachtauto varieert van 8 tot 16 meter en het leeggewicht varieert van 12 tot 20 ton. De afleverlocatie moet toegankelijk zijn voor een vrachtauto met een lengte van ongeveer 16 meter lang. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om hier zorg voor te dragen. De professionele beoordeling van de chauffeur is leidend bij beoordeling of de afleverlocatie op een verantwoorde wijze toegankelijk is. Mocht je twijfelen of jouw adres bereikbaar is voor ons transport, neem dan contact met ons op.
Wanneer de afleverlocatie niet toegankelijk is voor de vrachtwagen, wat gebeurt er dan?
In dat geval zal de chauffeur de bestelling op een zo veilig mogelijke locatie lossen, zo dichtbij als mogelijk bij de afleverlocatie. Of er een geschikte locatie in de buurt is zal in overleg moeten gebeuren, de professionele beoordeling van de chauffeur is in deze leidend. Wanneer tijdens levering blijkt dat de gewenste afleverlocatie niet toegankelijk is voor de vrachtwagen en je de bestelling weigert in ontvangst te nemen, dan wordt de bestelling mee teruggenomen en worden er extra transportkosten in rekening gebracht.
Is het mogelijk om met een kleinere vrachtwagen te leveren?
Je kunt tijdens het plaatsen van je bestelling hier naar vragen, je moet hierbij wel rekening houden dat dit voor vertraging in de levering kan zorgen.
Waar wordt mijn bestelling gelost?
De chauffeur zal jouw bestelling zo dicht mogelijk bij de door jou gewenste locatie lossen. Alle materialen worden naast de auto gelost, op een voor de auto bereikbare plaats, uitsluitend via een verharde weg. De professionele beoordeling van de chauffeur is leidend bij beoordeling of de afleverlocatie op een verantwoorde wijze toegankelijk is.
Hoe wordt mijn bestelling gelost?
Uw bestelling wordt gelost met een kraan. De kraan zit voor of achter op de auto en heeft een reikwijdte van gemiddeld 3 meter, afhankelijk van de vrachtauto. De materialen worden naast de auto gelost, op een voor de vrachtauto bereikbare plaats, uitsluitend via een verharde weg.
Hoe wordt mijn bestelling verpakt voor de levering?
Tegels, sierstenen, gebakken materiaal, kantopsluiting en elementen worden verpakt in folie op pallets. Natuursteen wordt verpakt in kratten. Tuinhout wordt afhankelijk van het product verpakt in folie op pallets of met bandjes vastgemaakt. Alle producten worden dusdanig verpakt dat er vrijwel niets mis kan gaan tijdens het transport en de levering.
Wat kan ik doen wanneer de levering niet overeenkomt met mijn bestelling?
Wanneer je dit tijdens de levering constateert, dan kun je hier melding van maken bij de chauffeur, tevens dien je contact op te nemen met Sierbestrating Jonk en kun je eventueel foto's mailen naar info@jonksierbestrating.nl, wij gaan dan op zoek naar een passende oplossing.
Ik constateer een kleurverschil, wat nu?
Kleurverschillen tussen div. pallets stenen en klinkers komen vrijwel altijd voor. Meng daarom alle ontvangen pallets met elkaar en zo krijg je een geheel. Mocht je bij tegels een tintverschil opmerken, maak dan beide tegels nat, is het verschil nu weg dan komt het tintverschil door het vocht. Is het tintverschil verschil klein, meng alle tegels bij het straten en krijg zo één geheel. Is het verschil groot, ga dan niet straten en neem contact op met een van onze vestigingen.
De gebrachte materialen hebben een andere kleur die ik heb uitgekozen, wat nu?
Kijk en vergelijk de namen van de kleuren op de bon en op het label van de verpakking. Is dat niet hetzelfde, ga dan niet straten en neem contact op met Sierbestrating Jonk. Als de juiste kleur op voorraad is zullen de spullen zo snel mogelijk omgeruild worden.